Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie. Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy.
Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze.
Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.
CMYK ? zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych (atramenty, tonery i inne materiały barwiące w drukarkach komputerowych, kserokopiarkach itp.). Na zestaw tych kolorów mówi się również barwy procesowe lub kolory triadowe (kolor i barwa w jęz.polskim to synonimy).
CMYK to jednocześnie jedna z przestrzeni barw w pracy z grafiką komputerową. C cyjan (ang.cyan) M magenta (ang.
magenta) Y żółty (ang.yellow) K czarny (ang.black lub key colour) Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów.
Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB)2 bądź skrót key colour (kolor kluczowy)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK
Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna. Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiednio przygotować pliki do druku, ponieważ większość materiałów jest przysyłana w RGB, a nie wspieranym przez maszyny drukujące CMYK.
Ale jakie to barwy CMYK? C to błękit, M to różowy, Y to żółty i K to czarny..