Polacy pracujący za granicą

ii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik

Dodane: 16-11-2016 05:30
Polacy pracujący za granicą

Autobus piętrowy

Autobus piętrowy ? autobus z dwoma poziomami (piętrami), mieszczący od 60 do 80 pasażerów.

W komunikacji miejskiej wykorzystywany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik Dublin Bus posiada 916 autobusów piętrowych1.

Istnieją modele autobusów bez dachu, które wykorzystywane są do obwożenia turystów po większych miastach (np. Londyn, Edynburg, Dublin, Kraków).

Inne wersje autobusów piętrowych znajdują również zastosowanie w komunikacji międzynarodowej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_pi%C4%99trowy


Kto korzysta z zagranicznych kursów busami?

Wiele firm transportowych decyduje się na świadczenie zagranicznych usług, jeśli chodzi o transport busem. Możemy więc za pomocą busów dostać się nie tylko do Niemiec, ale także do Francji czy do Holandii lub też innych europejskich krajów. Te kierunki są szczególnie popularne z uwagi na to, że sporo osób wybiera Niemcy czy Holandię jako swoje miejsce pracy. Proponowane tam zarobki są bardzo atrakcyjne, wobec czego chętnych na takie wyjazdy nie brakuje. Transport busem jest jedną z bardziej opłacalnych opcji przejazdu osób do pracy za granicę. Nic więc dziwnego, że spora część pracowników udających się za granicę korzysta z oferty dotyczącej przejazdu busami.


Kilka ciekawych faktów o autobusach miejskich

Autobusy miejskie istnieją obecnie w wielu wersjach długościowych, aby umożliwić dostosowanie pojazdu do warunków eksploatacyjnych obsługiwanych linii.

Rozwojowi ulegały też systemy informacyjne. Dotyczy to wszystkich pojazdów komunikacji publicznej, jednak w autobusach miejskich jest najważniejsze. Początkowo stosowano napisy na nadwoziu, a następnie wymienne systemy tablic (?dekoracja?). Krokiem w przód były systemy z przewijaną taśmą, na której wypisuje się wszystkie możliwe trasy. Największym postępem były tablice pikselowe, a w dalszym rozwoju ? diodowe i ekranowe, co bardzo ułatwia zmianę wyświetlanej informacji i poprawia widoczność.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski



© 2019 http://to.bialowieza.pl/