W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie.Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np.Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Niewielka część z kosztów, które ponosi klient trafia do rąk specjalisty od pozycjonowania.
Pierwszego określenia ?pozycjonowanie? w odniesieniu do działań rynkowych użył w 1969 r..Jack Trout.Wspólnie z Alem Riesem opisał on ideę pozycjonowania w książce ?Pozycjonowanie: Walka o Twój umysł? (?Positioning: The Battle for Your mind?).Autorzy podkreślali, że pozycjonowanie dokonuje się w umyśle klienta, który staje się polem bitwy dla marketingu.
Punktem odniesienia w pozycjonowaniu jest zawsze konkurencja.
Proces pozycjonowania musi więc obejmować analizę konkurencyjnych ofert i działań marketingowych i prowadzić do takiego zaprezentowania swojej oferty, aby była ona postrzegana lepiej od innych.
W pozycjonowaniu można wykorzystać kilka cech, pamiętając jednak o wyróżnieniu jednej, która da przewagę wizerunkową na tle konkurencji.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_(marketing)