Silniki R6

myjnie bezdotykowe producent myjnie bezdotykowe producent
R6 (oznaczany także jako I6) ? silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.

Układ ten, mający 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu.

Z tego względu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający1.
Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach.
Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-52.
Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów. Silniki R6 montowane w samochodach osobowych osiągają pojemność skokową z przedziału 1,9 do 5,0 litra3.
Znajdują one zazwyczaj zastosowanie w samochodach klasy średniej i średniej-wyższej. Silniki R6 są wiodącym rozwiązaniem w zakresie napędów do ciężkiego transportu drogowego, dużych wywrotek, autobusów. Warto zwrócić uwagę, że silnik V8 mający cztery wykorbienia jest silnikiem gorzej wyrównoważonym, niż R6.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R6_(silnik)

Zawieszenie

Jednymi z najważniejszych części samochodowych są elementy zawieszenia.
To one podtrzymują całą konstrukcję auta i stabilizują cały układ.
Zawieszenie jest tak bardzo istotne w aucie, gdyż przyległe do niego koła pozwalają kierującemu sterować autem w pożądany sposób.

Niezbędne jest odpowiednie zadbanie o części naszego zawieszenia szczególnie, gdy jesteśmy posiadaczami wiekowego auta.

Bardzo powszechnie spotykaną sytuacją jest korozja właśnie od spodu samochodu, która znacznie może obniżyć wytrzymałość auta. W starych samochodach problem ten bardzo często występuje, a wiele osób zupełnie nie przywiązuje do niego wagi, gdyż nie są to widoczne elementy auta na pierwszy rzut oka.

Jak naprawić turbo?

Co może się zepsuć w turbosprężarce? Jest kilka rzeczy, które w tym urządzeniu mogą się poddać po dziesiątkach tysięcy kilometrów eksploatacji. Jeśli wał sprężarki jest osadzony na tak zwanych łożyskach ślizgowych czyli panewkach smarowanych olejem to właśnie te panewki mogą ulegać zużyciu a nawet zatarciu.
Często zdarza się to w turbinach źle eksploatowanych - czyli jeśli się zbyt ostro jeździ na zimnym silniku i nie pozwala się schłodzić turbinie po jeździe. W przypadku zatarcia turbiny konieczna jest zarówno wymiana panewek jak i szlifowanie wału turbiny.

Najtrudniejszą kwestią jest odpowiednie wyważenie całości wirnika po wykonanej naprawie.

Dlatego niezbędne jest posiadanie odpowiednich maszyn.

Właśnie takie maszyny do regeneracji i wyważania turbin mają w Regmocie w Mielcu.
Wystarczy do nich wysłać zepsutą turbinę kurierem i wróci jak nowa..