Zmiana lepkości płynu hamulcowego

czytaj pełen artykuł
Lepkość Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C).
W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne. Ściśliwość Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury. Ochrona przed korozją Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych.
W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki. Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy

Runflat to technologia umożliwiająca jazdę

Opona dętkowa Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka.
Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type). Opona bezdętkowa Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona. Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka. Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less). Opona "runflat" Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h.
W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę.
W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność8.
Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach9. Opony samochodoweŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Koszty porady mechanika samochodowego

czytaj pełen artykuł Każdy właściciel samochodu co jakiś czas musi odbyć wizytę u mechanika.
Nawet, jeżeli posiada w pełni sprawny samochód, to będzie musiał dokonać wymiany opon przed zimą czy na wiosnę. Dlatego bardzo zainteresowany jest tym, jakie koszty mogą być związane z wizytą u mechanika. Stara się także znaleźć dla siebie takiego mechanika, który nie tylko będzie najlepszy, ale również będzie świadczył swoje usługi po rozsądnej cenie. Jest to bardzo ważne dla właściciela samochodu, żeby mógł korzystać z usług polecanego pod każdym względem mechanika. Jednak niektórzy właściciele samochodów nie patrzą na koszty naprawy samochodu, ale myślą przede wszystkim o swojej wygodzie. Zamawiają więc mechanika do domu, jeżeli nie są w stanie ruszyć zepsutym samochodem.
.

Widok do druku:

czytaj pełen artykuł