przewozy międzynarodowe

Ponadto na terenie Polski budowane są

Istotne drogi prowadzą: z Jakuszyc na granicy polsko-czeskiej przez Zieloną Górę, Gorzów Wielkopolski i Szczecin na przeprawę promową ze Świnoujścia do Ystad w Szwecji (E65 ? droga nr 3); od granicy polsko-niemieckiej w Świecku przez Poznań i Warszawę do granicy z Białorusią w Terespolu i dalej do Mińska i Moskwy (E30 ? droga nr 2); od granicy polsko-niemieckiej w Zgorzelcu przez Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Jarosław do granicy z Ukrainą w Korczowej i dalej do Kijowa (E40 ? droga nr 4). Ponadto na terenie Polski budowane są odcinki następujących dróg europejskich: trasa E75 od granicy polsko-czeskiej w Cieszynie przez Bielsko-Białą, Katowice, Toruń i Łódź na przeprawę promową z Gdańska do Helsinek, czyli budowana autostrada A1 oraz E67 (droga nr 8) przebiegająca przez całą Polskę ? od granicy z Litwą w Budzisku do granicy czeskiej w Kudowie-Zdroju.
Ta 790-kilometrowa (polski odcinek) trasa ma się stać częścią tzw.
arterii Via Baltica łączącej Finlandię, Estonię, Łotwę i Litwę z Europą Południową i Zachodnią. Zobacz też: Klasy i kategorie dróg publicznych w Polsce, Droga powiatowa, Droga gminna i Polskie tablice rejestracyjne. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_w_Polsce#Transport_drogowy

Autokar kontra bus

przewozy międzynarodowe Przejazd busem to jedna z wygodniejszych opcji transportu, szczególnie wtedy, gdy potrzebujemy przewieźć kilkanaście osób.
Większość busów posiada bowiem do dwudziestu, maksymalnie do trzydziestu miejsc.

Jednak takie przewozy są o wiele bardziej opłacalne, gdyż autokar potrzebowałby o wiele więcej paliwa na pokonanie dłuższej trasy.

Jeśli osoby, które poszukują transportu chcą zdecydować się na autokar, musiałyby one ponieść o wiele większe koszty.
Co prawda, w wielu przypadkach pasażerowie wolą wybrać autokar ze względu na większą ilość przestrzeni, ale w ostatnich latach wprowadzono na rynek naprawdę super wygodne busy.

Stąd też w wielu miejscach autokary zostały wyparte z rynku i obecnie przejazdy możliwe są właściwie tylko za pomocą mniejszych busów.

Autobusy w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem). Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260).
Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne. Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan. W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp.
z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich.
Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce.

Widok do druku:

przewozy międzynarodowe